כל זוג שמתחיל בחיפושים אחר מקום נתקל במילים מעולם האירועים – אנחנו כאן כדי לסדר לכם את מילון החתונות.
כללי:
- בריידזילה – כינוי לכלה קצת משוגעת, אל תתרגשו, כולנו כאלו.
- SAVE THE DATE – תמונה, צילומים או סתם מודעה שבה הזוג מודיע רשמית על התאריך המיועד ושולח לכולם ברשתות.
- TRASH THE DRESS – צילומים הנעשים לפני מועד החתונה בו הזוג לבוש כאילו מתחתן היום ובעצם הורסים את הלבוש באמצעות כניסה לים, צבע ועוד.
- אטרקציה – נהוג לתת לאורחים אטרקציה אחת לפחות באירוע: מגנטים, בלונים בצורות, צמידי לד, מראת סלפי ועוד אלפי אופציות שונות.
- ליווי – בעיקר בתחום השיער ואיפור ולעתים גם שמלות. ישנה אפשרות שילווה אתכם לאולם בתוספת תשלום לטאצ'אפים או לשינוי מראה.
- רב מזמר – רב שמעבר לטקס שר, לרוב בליווי אורגן. לעתים יבקש סכום כספי גבוה יותר.
- טיפים – כמו במגוון רחב של שירותים גם בתחום האירועים נהוג לתת טיפים לאלו שהרגשתם שמגיע להם. זה לא חובה. (יש מקומות שבחוזה כתוב שחובה לתת טיפ – חשוב לקרוא היטב.)
- אקו"ם – תשלום עבור זכויות יוצרים להשמעת מוסיקה באירוע. התשלום מתבצע דרך האתר שלהם
ישירות אליהם.
אלכוהול:
- שירותי מזיגה – השירות אותו מעניקים צוות הבר במזיגת משקאות, לעתים כולל בתוכו בירות, שתיה קלה, יין ואלכוהול ישראלי בלבד.
- אלכוהול תוצרת חוץ – משקאות אלכוהוליים מובחרים יותר מהרמה הבסיסית, בד"כ יש מדרגות לחבילות אלכוהול דרך צוות הבר של המתחם.
- בר קוקטיילים – טרנד חדשני וסוחף של קוקטיילים, מעניק צבע וטעמים מגניבים.
עיצוב:
- DIY – קיצור באנגלית ל"עשה זאת בעצמך", כלות וחתנים רבים במקום לרכוש מוצרים מבצעים זאת בעצמם.
- מעצב הבית – עיצוב שולחנות וחופה בד"כ נעשים ע"י מעצב מקצועי, לרוב האולמות יש מעצב שיושב במתחם ומעניק שירות ולעתים יש אפשרות גם להביא מעצב חיצוני. יש לבדוק זאת בחוזה.
- שולחן כניסה – טרנד חדש ומגניב בכניסה למתחם, עמדה עם תמונות ואלמנטים עיצוביים שונים של הזוג, מדבקות ועטים שונים לכתיבת ברכות מרגשות.
אולם והתחייבויות:
- התחייבות מינימלית – ברגע שהחלטתם על מיקום על מנת לסגור את התאריך, המקום יבקש מכם להתחייב על כמות מינימלית של אורחים שיגיעו, את ההתחייבות הנ"ל אפשר רק להגדיל. רוב המקומות לא מאפשרים הקטנה של הכמות אלא מחייבים אתכם על תשלום מלא – לכן, חשוב מאוד לשים לב.
- אישורי הגעה – כיום נהוג לקראת מועד האירוע לבצע אישורי הגעה באמצעות חברות שונות או עצמאית. חלקן מתבצעות בהודעות טקסט, שיחות טלפוניות וגם במיילים. אישורי ההגעה מאפשרים לכם להבין מהי כמות האנשים העתידית להגיע. מומלץ להוריד כ10% ואף יותר מהאנשים שאישרו הגעה, מכיוון שתמיד יהיו אנשים שלא יוכלו להגיע ברגע האחרון.
- סקיצה – סידור של המקום עם השולחנות לפי הכמות, הדגשים והבקשות שלכם. תוכלו לראות בסקיצה היכן ימוקם הדיג'יי, היכן הכניסה, היכן הבר ועוד.
- סידורי הושבה – איך האורחים ישבו במתחם? ישנם שלושה אפשרויות: 1. הושבה חופשית – כל אחד יושב היכן שהוא רוצה. 2. הושבת שמורים – על כל שולחן שבו אתם רוצים שאנשים ספציפיים ישבו יהיה פתק 'שמור ל___'. 3. הושבה שמית- אתם מייעדים כל אחד לשולחן ספציפי היכן שהוא ישב. חשוב לוודא זאת מול האולם שיספק דיילת שתשב בכניסה ותיתן פתקים עפ"י הרשימה.
- ספירה לפי כיסא VS ספירה לפי שולחן – בכל מקום נהוג לספור בצורה אחרת. רוב האולמות והגנים סופרים עפ"י כיסאות: במידה ויושב אדם (בין אם הוא ילד או מבוגר) הוא נחשב, כן גם אם הוא לא אוכל. לעומת זאת, יש מקומות שסופרים לפי שולחן: אם יושבים שני אנשים לבד בשולחן שמיועד ל8 הם יספרו כ8. רצוי לדעת זאת מראש ולפי זה לתכנן את סידורי ההושבה.
- רזרבה – רזרבה היא % מסויים שהאולם והקייטרינג ערוכים אליו למקרה ויגיעו יותר אורחים ממה שהתחייבתם, לדוג' אם התחייבתם על 300 אורחים והאולם מעניק 10% רזרבה יהיו לכם עוד 30 מקומות פנויים לאורחים נוספים.
- נציג רזרבה – ברוב האולמות והגנים נדרש אישור ממישהו מטעמכם לפתוח את הרזרבות הנ"ל במידת הצורך. הרזרבות הם תוספת של מקומות למינימום התחייבות ולכן רצוי לבדוק ראשית כי באמת כל המקומות תפוסים.
- רזרבה סמויה VS רזרבה בצד – לאחר שהבנו מהי רזרבה ישנם 2 סוגים: 1. רזרבה בצד- מדובר על שולחנות רזרבה שנמצאות בצד האולם ערוכים ומסודרים ורק במידה ואין מקום באף שולחן אחר יפתחו. 2. רזרבה סמויה- הינה רזרבה בתוך השולחנות, לדוג': השולחן ערוך ל10 אנשים אך בפועל ישנם רק 8 כיסאות. במידה ויגיעו יותר מ8 יוספו כיסאות. כל מתחם עובד בצורה שונה בהתאם לנוחות שלו.
- תאורה, הגברה ומסכים – ברוב האולמות והגנים תוכלו לשדרג מעבר למחיר המנה מערכות תאורה, הגברה ומסכים להעניק אווירה מסיבתית. התשלום עבור השירות יכול לנוע בין 3,000-12,000 ₪ ואף יותר, תלוי באיכות, במיקום ועוד.
- מנהל אירוע – ברוב האולמות והגנים יסופק לכם מנהל אירוע מטעם המקום, המנהל הנ"ל דואג שכל הבקשות שלכם מול האולם יבוצעו, שצוות המלצרים עובד כראוי וכן דואג לכם. לא לשכוח כי מנהל האירוע הוא מטעם האולם ולכן לפעמים יכול להיות מצב שהאינטרסים מתנגשים לכן בשנים האחרונות נהיה טרנד למנהל אירוע אישי מטעם הזוג שמפקח על מנהל האירוע ודואג אך ורק לאינטרסים של הזוג.